Friday, March 9, 2012

AMOi CHaNtEk O.0 ,, ,, 0.O



hahaha  (>.<)" sayang kamoo "(>.<) tietie!!

Tuesday, October 11, 2011

tALaM bErmUka-Muka..

dah banyak yang Damai tempuhi dalam hdup ni...dari pada org yg Damai anggap sgt baik dalam dunia ni sampailah kenyataannya hari ni Damai dapat tahu dialah dalang segala-galanya dalam perpecahan yg berlaku dalam keluarga Damai...

pernah ayah cakap sebelum ni pada Damai, orang yg Damai anggap sgt mulia sebelum ni cuma tunggu masa jer nak tengok kami tinggalkan tanah rumah kami kt selangor iaitu rumah Damai sebelum Damai n keluarga Damai berpindah ke Perak....

sangat banyak memori indah yg Damai peroleh kt tempat lama Damai ni...tapi kuasa Allah siapa yg tahu...rupanya insan yg Damai hormati selama ni seorang yg tamakkan harta yg sekangkang kera...yg bagi Damai sendiri, Damai lebih rela sedekahkan harta seciput tu pd org mcm dia ni...daripada dia terus dapat dosa memecah belahkan ahli keluarga lain untuk kepentingan dri dia sndri...
Ya Allah...tuhan dah tunjuk pada Damai sebenarnya...cuma Damai x sedar selama ni...sebab Damai anggap dia insan yg terlalu baik...bila dihadapan Damai n keluarga Damai...dia seolah2x prihatin diatas nasib kami...tapi hakikat sebenarnya TIDAK...

kalau ikutkan Damai sgt sedih dengan situasi keluarga Damai yg sebelah mak ni...terlalu banyak dendam yg dorg simpan dalam hati dorang...tp tidak bagi mak Damai...mak kahwin ngan orang susah iaitu ayah Damai...kami bahagia walaupun kadang2x kami terpaksa ikat perut masing2x tuk dapat makan sedap...haha..kami tetap tersenyum walaupun kami xde duit nak beli beras sekalipun...

mak Damai insan yg sgt mulia...dia bukan pendendam mcm adik-beradik dia yg lain...dia seorang yg sangat penyabar...walaupun dia dihina..walaupun mcm2x nenek Damai buat kat dia...hina suami n anak2x dia...tapi dia tetap jaga nenek dengan penuh kasih sayang...Damai pun x sekuat mak...kdg2x Damai melawan nenek bila nenek x henti2x hina mak dan ayah Damai yg susah...tp mak selalu nasihat Damai...jgn simpan dendam pd nenek...jgn sampai x berkat segala apa yg Damai usahakan kerana x dapat berkat nenek...hummmm...

Damai x sangka segala kesusahan Damai selama ni terubat bila kami berpindah...adik Damai semakin sihat...kalau dulu adik seperti orang lumpuh...tapi sekarang adik Damai boleh berlari dan bergurau senda dengan adik2x Damai yg lain...Damai masih ingat sewaktu Damai masih duduk di Selangor..waktu tu adik damai sakit...tiap2 malam adik mnangis dan meraung kesakitan...Damai x sampai hati tengok adik menderita...dia terlalu kecil untuk terima semua kesakitan tu...hmmm...setiap kali damai solat...Damai akan minta Allah sembuhkan pnyakit adik...

Damai minta Allah beri sakit tu pada Damai...biar Damai yg tanggung...Damai x sanggup tengok tiap mlm suara sayu adik mnangis kesakitan...adik Damai tak dapat berjalan...dia seakan2x lumpuh...tiap kali waktu siang..adik akn mnta Damai n kakak2x Damai dukung dia...sbbnya adik x dapat berjalan...

Maha suci Allah...setelah ayah Damai dapat cari rumah sewa kat Perak,,,tempat yg tak asing bagi kami...kat sinilah tempat zaman kanak2x Damai...sebelum kami bina rumah di Selangor atas tanah pemberian arwah atuk Damai pada mak n ayah Damai...sekarang kami sekeluarga dah berpindah kesini semula...kami sewa rumah kt sini...syukur sgt2x sbb sewa rumah ni x mahal...ayah Damai plak x lagi buat sawah kt sini...tapi jadi penoreh getah...

syukur Alhamdulillah...Damai terkejut waktu Damai balik daripada program pertukaran pelajar di Indonesia, Damai menangis tengok adik Damai dah boleh berjalan...malahan adik dah boleh berlari...Subhanallah...kuasa Allah sgt menakjubkan...Allah dengar doa Damai...n Allah tak beri Damai sakit tu...tapi Allah beri kesihatan pada adik Damai...betapa damai bersyukur atas nikmat yg Allah kurniakan pada Damai ni...

YA ALLAH...KAU berikan aku kepahitan untuk aku merasai kemanisan sebesar dan sehebat ini ya Allah...aku bersyukur padaMu...ya tuhanku...terlalu kerdil aku dihadapanMu...tetapi tidak pernah sekalipun kau palingkan rahmatMu kepada hambaMu ini ya Tuhanku...


Friday, March 11, 2011

tRibUte tO aLL My FrieND... ;-)

salam to all my friend...hehe..tbe2x je arini trasa nak buat satu entry tentang anda semua..
buat kawan, rakan, teman, friend, amigos, and so on...u are the best part in my life..ada dgn sy kala senang n susahnya dri ini...byk perkara kte tempuh bersama...byk liku2x hidup yg mngajar sy tuk terus mghargai erti sebuah persahabatan...

buat RiChie,,,YatIe,,,mGkin NaBila,,terlalu byk kenangan kte bersama,,,cah teringat waktu cah mle kenal nabila...cah kenal Richie n YatIe..cah kenal semua teman kat UM neyh...hahaha..kdg2x hidup ni x terduga...
banyak perkara yg kte x jangka akn berlaku...

mgkin cah x layak disini...tp ada satu perkara yg cah dah lama simpan...buat teman cah,,yg cah pernah mngalirkan airmata buat dia..yg cah sikit pun x jangka kte akn jadi sejauh ini...untuk satu perkara yg cah sendiri dah lupakan...mgkin ada sedikit keegoan dlm dri ni..WEN,,,mgkin cah pernah tersilap..cah tetap anggap dia sebahagian dalam hidup cah...sbb dia pernah jdi teman baik cah...n akan tetap smpai ble2x...satu perkara yg dia x tawu..cah sntiasa berdoa satu hari nnt kami boleh bertegur...cah da lme maafkan dia..n satu hal yg cah nk lakukan cah nk mohon maaf pada dia untuk semua yg pernah berlaku antara kita...cah x pernah simpan dalam hati,,,cah tetap anggap dia kawan cah walaupun dia pernah ckp kita bkn lagi kwn mulai saat n detik ni..STOP..(hati cah terguris disitu..;( ...wen ttp kwn dunia akhirat cah..)

huhhhuuhhh....dsebabkan entry kali ni cah nk buat penghargaan buat seMua kwn2x cah...
ada masanya cah rasa bersyukur sgt sbb dapat kenal ngan korang.....hehe..luv u all so much..
















the best part in my life....chiE, YatiE, NabIela, NiyaH, Cik Sya, cUya,  kUciNg Comel, NazRi too..& all my  Friend...hidup cah berwarna-warni ngan kehadiran korang sume...;)
                                  tRiButE tO All My FriEnd...<3                                       

Tuesday, March 8, 2011

Raising UM into the rank of top 100 Universities(DTC Part 3)




sedih sangat ada pentadbir bergelar VC mcm neyh...mungkin satu hari nanti Universiti Malaya tidak akan dipandang tinggi lagi disebabkan perkara ini...
bagi kami student fakulti Sastera & Sains Sosial begitu juga Akademi Pengajian Melayu tak pernah sedikitpun rasa malu sebab kami tak sehandal student sains , law, engineering and so on...
aibkanlah kami dengan apa cara sekalipun yang penting kami menuntut disni bukan semata-mata kerana lepas graduate terus dapat kerja tapi kami menuntut kat sini sebab ilmu pengetahuan yang kami dambakan...kami percaya pada rezeki Allah...kami percaya pada usaha kami...bagi yang anggap diri mereka tu pandai sgt jgnlah memandang rendah pada orang lain...sebab belum tentu apa yang kamu miliki itu akan kekal..

Bahasa menunjukkan bangsa...bahasa Melayu...kami bangga dengan bahasa kami...kalau dah tampuk pimpinannya merendahkan Bahasa Melayu, siapa lagi yang boleh kita harapkan???dan kaji dulu kalau hebat sangat mereka ni berbahasa inggeris takkanlah sampai terkeluar semua bunyi jawa tu...haha..agak lucu disitu..wassalam

Saturday, February 19, 2011

Real Undergraduate Conference 2011 (RUC'11) at PICC

salam...=) heee
arini entri cah nak sentuh pasal pngalaman baru yg cah dapat tuk bina keyakinan dri...

alhamdulillah...program yg cah join kali ni byk mngajar cah tntang kpercayaan n 
''I believe I can upgrade myself!!!
Yeeeeaaahhhhhhhhhhh~~~
pngalaman mghadiri conference dimana ramai plajar dri IPT seluruh Malaysia mngikutinya...mmg satu pngalaman yg x dapat cah lpakan...ble bertemu ngan ramai kwn baru...educated lagi..uhhhuuu

then...apa yg mnariknya lbih kurang 700 org peserta trmasuklah student dari Mesir yg baru pulang ke Malaysia ikut serta dlm conference ni taw...hehe
speaker tuk kali ni pn agak mnarik...sbb cah mmg teringin sgt nk beramah mesra ngan Dr Sharifah Mazlina..puas sgt ble dapat dgr talk dia td...bersemangat sgt2x..apa yg paling pnting serba sedikit timbul satu smgt yg kuat dlm dri ni...alhamdulillah..cah harap sgt n berdoa moga lpas ni cah lebih komited, percaya diri n yg paling pnting x mudah putus asa...
,,,,,because i believe i can do better than other,,,,
LoVe this eVent so muCh...heeee



Wednesday, February 16, 2011

MeRiNdUkaNMu + RaBuN + mAta SePet

capiq..capiq..capiqqqq..=)
nma yg x pnah lekang dri bbir ni...
knyataannya ble cah ada ngan dia cah rse bhagia sgt2x!!

walopn dia sibuk sgt skrg ni...xde byk mse tuk dri cah yg rindukn dia...
tp cah kne kuat tempuh sume ni...
sedihnyerrrr..=( ble kdg2x kte rse x dperlukan...tp cah yakin cmne cah syg kt capiq..
cmtu gak capiq syg kt cah..

arini cah p mid valley ngan biela..sambil kmi uruskan duit yg diamanahkan kt kmi cah ni pn mnyempatkan la dri p ENGLAND OPTIC...
ada la abg tu..sapa kmi..!!then cah ckp kt dia cah nk check mata...
cah rse teruk sgt smlm...ble cah x dpat nmpak pape..disana sini hanya cahaya..
mnyiksakan sungguh...@@@ smpai skrg cah alami bnda yg sma...
  
then,,pas periksa mata ptg td...abg tu kata cah rabun + SILAU...
alahai2x!!!..malangnya nsib...
pasni brmata 4 la sy...

hummmm...siyez cah rindu nk msj n sembang ngan capiq...RINDU sgt..
sib baik ada biela...xde la sdih sgt ari2x yg berlalu neyh...
cah cbe biasakn dri x cari capiq..
kalo dlu mg xleh...cah asik ingatkn dia...
tp skrg...rndu tu dtg beransur2x...cah cbe bina kekuatan tanpa dia kt sisi cah...

Ya Tuhan...cah perlukan kekuatan..bia abis dlu prjuangan cah kt sini...
cah xnk sia2xkn masa...walopn cah x pnah anggap mse cah bsama dia dlu sia2x___dia yg trbaik buat cah....tp tu kata cah!!!
hanya tuhan yg tawu..betapa rndu hati ni kt BeaRboNg cah..

cah paling ske ble rndu cah nangis...cah solat..cah bce Quran...cah mnx kt Allah "...pertemukan jodoh cah ngan capiq...''
kalo dia bkn jodoh cah...cah mnx Allah jgn lemahkan cah...jauhkn kesedihan jauh dri hati cah...
aminnn....

pening sgt skunk ni...cah xleh mghadap lappy ni lme2x...
mse tuk berundur tbe...salam sayang buat sume...Assalamualaikum..



I LoVe U sO mUchhhh abiii...